De ce să nu facem ca petrecerile să devină cool și să fie deliciul copiilor, însă pentru părinți nu este o fericire atunci cînd vine vorba de organizare .De aceea implicarea părinților și a familiei pentru a desfășura o astfel de petrecere cu superdistracții necesită un pic de organizare cu minim de efort și astfel niciun copil nu se va trezi la miezul nopții pîngînd că îi este dor de casă și nici un părinte nu se va simți copleșit de responsabilitatea de a avea în îngrijire atît de mulți copii.
Petrecere în pijamale
Ideal pentru o petrecere în pijamale este numărul de copii ales care este mai mic sau egal cu opt,un număr suficient . Numărul de copii este limitat de cît spațiu ai la dispoziție. Dacă vezi că nu vor să se culce, nu-ți face probleme: petrecerile în pijamale sunt distractive tocmai din acest motiv. În plus, a doua zi vor dormi mai mult.
Copiii vin îmbrăcați în pijamale sau le dai tu pijamale personalizate și papucei de cameră.Decorează cît mai original camera unde vor sărbători picii.
Cum o astfel de petrecere se desfășoară într-un cadru organizat la tine acasă, trebuie create o serie de reguli pe care părinții celorlalți copii să le știe.
1.Învită-i din timp: fie în scris, fie telefonic. Invitația trebuie să cuprindă: adresa și numărul de telefon, ora, tematica petrecerii.
Ex. de invitații:
2. Stabilește regulile foarte clare încă de la început!. În momentul în care au venit toți invitații ,strînge-i în camera de zi și precizează-le foarte clar unde au voie să intre și unde nu, ce au voie să facă și ce le este înterzis, dacă, sau nu se iese din casă, nu se umblă la aragaz, nu se coalizează împotriva unuia dintre ei, iar certurile nu vor fi tolerate.Prezintă-le programul petrecerii.
De exemplu:
3. Stabilește limitele în utilizarea telefonului și nivelul de zgomot admis, mai ales dacă stai la bloc.
4. Nu lăsa desfășurarea petrecerii pe umerii copilului tau, căci nu se va descurca singur. Fie din neatenție, fie de jenă nu își va putea potoli musafirii în cazul în care vor face năzbîtii.
5. Fă meniul pentru petrecere din timp ,ține cont de tematică: prăjiturele, alune, chipsuri, fructe, sucuri, floricele, etc.
Exemplu:
6. Fă rost de cît mai multe jocuri pentru copii, poți recurge și la jocuri gen scrabble, monopoly, remy.Încearcă să îi „scoți din calculator” măcar pentru o seară, dacă poți. Pregătește și niște filme bune, în special comedii, pe care le vor putea viziona în cazul în care nu vor adormi prea ușor.
Superdistracții:
Prezentare cu complimente
Participanţii se prezintă în așa
fel încît să fie amuzant și spun complimente colegului din dreapta.
Desenul meu!
Participanții stau în cerc. Fiecare primește o foaie și o cariocă. La semnal
(muzică) începe să deseneze. La semnal se opresc toți din desenat, transmit
desenul colegului din dreapta. La semnal continuă desenul colegului pe fișa
primită.Se continuă pînă ajunge la ultimul participant. Cunoști desenul?
Gogoașa
Participanții se aranjează în linii pe scaune. Fiecare primește rolul de: babă, moșneag, vulpe, urs, etc.. Fiecare din ei în acelaș timp vor fi și gogoașa. Conducătorul va relata povestea iar cel care își aude numele rolului aleargă în jurul scaunului, cînd vor auzi cuvîntul gogoașa toți se vor roti în acelaș timp. Povestirea trebuie improvizată pentru a repeta de mai multe ori cuvîntul.
De exemplu: Cocea baba, dar ce spun eu babă,era o tînără babă, o modernă babă ....
Jocul se încheie cînd participanții obosesc de alergat.
Gogoașa
Participanții se aranjează în linii pe scaune. Fiecare primește rolul de: babă, moșneag, vulpe, urs, etc.. Fiecare din ei în acelaș timp vor fi și gogoașa. Conducătorul va relata povestea iar cel care își aude numele rolului aleargă în jurul scaunului, cînd vor auzi cuvîntul gogoașa toți se vor roti în acelaș timp. Povestirea trebuie improvizată pentru a repeta de mai multe ori cuvîntul.
De exemplu: Cocea baba, dar ce spun eu babă,era o tînără babă, o modernă babă ....
Jocul se încheie cînd participanții obosesc de alergat.
„Adevăr sau provocare?”
Se
ia o sticlă goală, se rotește, se adresează această întrebare celui în partea
căruia s-a îndreptat gura sticlei. În dependență de răspuns, jucătorul îndeplinește
dorința. Dacă răspunde Adevăr trebuie să răspundă adevărat la întrebarea colegului din dreapta , dacă răspunde Provocare trebuie să îndeplinească porunca colegului din stînga.
Era odată...
Se aranjează participanții în cerc. Animatorul spune un început de poveste,
participanții în lanț continuă povestea cu cîte o propoziție.
Ex. :
Era odată o pernuță care își repeta la nesfîrșit numele Honk-Honk-Ashoo...
Poveste cu final fericit
Se împart copiii în 2 grupuri. Se ia o poveste cu final nefericit. Fiecare grup trebuie să improvizeze un final fericit al poveștii utilizînd personaje din alte povești. Cîștigă acel grup care prezintă printr-un mic spectacol cel mai original, comic, interesant final al poveștii.
Marea se agită!
Copiii se aranjează în cerc, iau interval, pentru a fi distanță între ei. Conducătorul intră în mijlocul cercului și începe să se miște printre jucători în diferite direcții. În timp ce se mișcă se apropie de un copil, pune mîna pe umăr și spune: Marea se agită! Acesta auzind cuvintele se mișcă din urma conducătorului ș.a.m.d. Cînd în urma conducătorului s-au strîns jumătate din jucători acesta iese din cerc și spune: Marea e liniștită! La auzul acestor cuvinte toți trebuie să se aranjeze în cerc la locul său. Acel care rămîne fără loc devine conducător.
Meduza
Se împart copiii în 2 grupuri. Se aruncă în sus cîte un fular din mătase. Cîștigă grupul care reușește să mențină fularul în aer mai mult timp.
Poveste cu final fericit
Se împart copiii în 2 grupuri. Se ia o poveste cu final nefericit. Fiecare grup trebuie să improvizeze un final fericit al poveștii utilizînd personaje din alte povești. Cîștigă acel grup care prezintă printr-un mic spectacol cel mai original, comic, interesant final al poveștii.
Marea se agită!
Copiii se aranjează în cerc, iau interval, pentru a fi distanță între ei. Conducătorul intră în mijlocul cercului și începe să se miște printre jucători în diferite direcții. În timp ce se mișcă se apropie de un copil, pune mîna pe umăr și spune: Marea se agită! Acesta auzind cuvintele se mișcă din urma conducătorului ș.a.m.d. Cînd în urma conducătorului s-au strîns jumătate din jucători acesta iese din cerc și spune: Marea e liniștită! La auzul acestor cuvinte toți trebuie să se aranjeze în cerc la locul său. Acel care rămîne fără loc devine conducător.
Meduza
Se împart copiii în 2 grupuri. Se aruncă în sus cîte un fular din mătase. Cîștigă grupul care reușește să mențină fularul în aer mai mult timp.
Orchestră fără instrumente
Se formează grupuri de elevi în
baza încălțămintei lăsată în prealabil într-un colț al sălii. Grupul este
anunţat că urmează să creeze o„orchestră” fără instrumente, care va utiliza
sunete emise de corpul uman. Participanţii pot folosi mîinile, picioarele,
vocea etc., dar nu şi cuvinte. De exemplu, le este permis să fluiere, să
bîzîie,să ofteze sau să-şi tîrîie picioarele. Fiecare îşi alege un sunet.
Perechea de bombonele
Participanții pe rînd iau cu ochii
închiși cîte 2 bombonele din cutie. Dacă au aceeași culoare bomboanele atunci
le mănîncă , dacă sunt diferite efectuiază porunca propusă și țin bombonelele
în mînă. După ce toți participanții au participat, li se propune ca să schimbe
o singură dată o bomboană cu alta de la alt participant astfel ca să obțină 2
culori identice.
Jocul sincerității
Participanții sunt aranjați în cerc. Se alege un copil ce va sta în centru. El efectuiază diferite mișcări, gesturi iar ceilalți trebuie repede să repete. Dacă greșește singur trebuie să recunoască și să iasă din joc. La final se identifică cine a fost sincer și cine a trișat.
Ne înțelegem din priviri
Copiii se împart în 2 grupuri și formează 2 cercuri, cercul din mijloc are cu un copil mai puțin.Copiii din cercul din mijloc se așează pe scaune, un scaun rămîne liber. În spatele fiecărui scaun stă cîte un copil. Sarcina copilului care stă în picioare și are scaunul liber este să dăie din ochi unui copil ce stă pe scaun, acesta observînd se ridică, însă cel ce stă în spate trebuie să-l oprească, dacă reușește copilul se așează înapoi pe scaun dacă nu atunci el devine cel ce trebuie să dăie din ochi. După un timp se schimbă cu locurile cercurile.
Autoportret
Pe foi A1 se fac două tăieturi pentru mîini. Fiecare participant îmbracă foaia introducînd mîinile prin tăieturile făcute din timp. Pictează cu pensula portretul său fără să se uite. Primește surpriza cel care a realizat cel mai apropiat de adevăr portret.
Jocul sincerității
Participanții sunt aranjați în cerc. Se alege un copil ce va sta în centru. El efectuiază diferite mișcări, gesturi iar ceilalți trebuie repede să repete. Dacă greșește singur trebuie să recunoască și să iasă din joc. La final se identifică cine a fost sincer și cine a trișat.
Ne înțelegem din priviri
Copiii se împart în 2 grupuri și formează 2 cercuri, cercul din mijloc are cu un copil mai puțin.Copiii din cercul din mijloc se așează pe scaune, un scaun rămîne liber. În spatele fiecărui scaun stă cîte un copil. Sarcina copilului care stă în picioare și are scaunul liber este să dăie din ochi unui copil ce stă pe scaun, acesta observînd se ridică, însă cel ce stă în spate trebuie să-l oprească, dacă reușește copilul se așează înapoi pe scaun dacă nu atunci el devine cel ce trebuie să dăie din ochi. După un timp se schimbă cu locurile cercurile.
Autoportret
Pe foi A1 se fac două tăieturi pentru mîini. Fiecare participant îmbracă foaia introducînd mîinile prin tăieturile făcute din timp. Pictează cu pensula portretul său fără să se uite. Primește surpriza cel care a realizat cel mai apropiat de adevăr portret.
Răspunsuri amuzante
Se pregătesc fîșii cu răspunsuri la întrebări. Se
împart fîșiile cu fața în jos fiecărui participant. Se pun întrebări fiecărui
participant, el răspunde folosind cuvîntul scris pe fîșie. Întrebarea nu
corespunde cu răspunsul.
Ex. de întrebări:
1. Îți place să dormi?
2. Bunico, de ce ai așa urechi mari?
3. Ce ai făcut miercuri?
4. De ce te uiți la mine?
5. Noi ne cunoaștem?
6. Știi unde zboară crocodilii?
7. Ai citit vreodată?
8. Cum cresc copacii?
9. Cîntăm în această seară?
10. Cît costă pijama ta?
11. Bunico, de ce ai așa urechi mari?
Ex. de răspunsuri:
1. Pentru nimic în lume.
2. De ce nu.
3. Viața e așa de
complicată.
4. Nu știu cum.
5. Mă gîndesc la
întrebare.
6. De unde știi.
7. Toată viața am visat.
8. Desigur.
Reflectînd
asupra zilei
Pentru a ajuta persoanele să analizeze activităţile efectuate în timpul zilei,
animatorul lansează o minge (poate fi confecţionată din hîrtie) şi roagă participanţii
s-o arunce de la unul la altul.Persoana care are mingea în mînă poate spune
ceva despre ziua petrecută: cum s-a simţit, ce i-a plăcut, ce l-a deranjat, ce
ar dori să schimbe, ce ar propune pentru ziua următoare etc.
Aleea plecăciunilor (defilare în pijama) sau Ms. și
Mr. Pijama
Grupul se împarte în două coloane ce se
aranjează una în faţa alteia (cu faţa unul spre altul, lăsînd o trecere între
rînduri). Toţi participanţii vor trece
unul cîte unul prin această alee improvizată, va defila
în pijama alegîndu-şi un mers şi o plecăciune cît mai originală. Ceilalţi îi vor încuraja cu aplauze. (primesc
surpriza)
7. Și fiindcă petrecerea în pijamale implică o bătaie cu perne ,cere-le să își aducă propria pernă și, eventual, ceva ușor de învelit în cazul în care dorm în cort.
8. Vizionarea filmului, alege film comedie pentru copii sau desen animat, coșulețe cu floricele.
9. Nu uita de micul dejun.. ..mai multe tipuri de cereale și cîteva cutii de lapte proaspăt și nu vei da greș. Nu te complica cu meniuri sofisticate, copiii s-au strîns pentru distracție, nu pentru mîncare.
10. Rămîi cu ochii pe ei, fără să le strici însă buna dispoziție.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu